Nadszedł ten długo oczekiwany dzień, ruszamy w drogę. Właśnie odebraliście od nas wspaniały samochód. Jego walory pozwolą Wam przeżyć wspaniałe chwile wszędzie tam, dokąd pojedziecie. Jesteście już po szkoleniu technicznym i wiecie, na co zwrócić uwagę w podstawach obsługi kampera. Mając jednak na uwadze to, że warto spisać to, co najważniejsze, postanowiliśmy stworzyć ten artykuł.

Czy kamperem dam radę manewrować ?

Kamper to po prostu trochę większy samochód dostawczy. Naturalnie, różne są rozmiary i gabaryty. Benimar Sport 363 należy do tych bardziej okazałych. Warto tutaj zaznaczyć, że trzeba zwrócić uwagę na jego wysokości szerokość i długość. Jego wymiary w centymetrach, szerokość 230, długość 743, wysokość 308. Z doświadczenia wiemy, że po prostu warto poświecić więcej uwagi przy manewrach pod drzewami i w wąskich uliczkach. Przejazdy przez bramki na autostradzie warto robić znacznie wolniej i z zachowaniem większego skupienia. Nad głową mamy alkowę, wiec musimy wziąć to pod uwagę. Z naszego doświadczenia wiemy jednak, że każdy kierowca, który prowadził w przeszłości zwykłego busa, będzie sobie świetnie radził i w tym przypadku.

Dla osób, które wcześniej nie prowadziły takiego samochodu, chętnie przeprowadzamy jazdę próbną i pokazujemy, że to nic trudnego, jeśli zachowamy zdrowy rozsadek. Tak to już jest z kamperami, że są po prostu trochę większe. Jednak nie martwcie się, kamper dysponuje ogromnymi lusterkami, w których widać dużo więcej niż w zwykłych lusterkach samochodu osobowego. Na pokładzie mamy do dyspozycji kamerę cofania, która zamontowana jest w taki sposób, że łatwo będzie ocenić miejsce za kamperem w trakcie cofania. Świetnym rozwiązaniem jest podgląd na to, co się dzieje za kamperem w czasie jazdy do przodu.

Dodatkowo Ford Transit dysponuje imponującym promieniem skrętu, a to zdecydowanie ułatwia manewrowanie. To, co jest niebywałym atrybutem Benimara Sport 363, to znacznie wyżej zawieszona tylna część kampera. Porównywaliśmy wysokości nad ziemią tylnej części z innymi producentami i wygląda na to, że to jedna z większych wartości. Przyda nam się przy to przy podjazdach tyłem pod wzniesienia na górskich kempingach oraz przy zjazdach na najpiękniejsze miejsca noclegowe nad Adriatykiem czy Morzem Śródziemnym. Mimo to dobrym zwyczajem jest poprosić jednego z naszych pasażerów, by wyszedł z kampera i pomógł nam w trudniejszych manewrach. Szczególnie jest to ważne z ciasnych miejscach i wszędzie tam, gdzie jest nierówno.

A więc jak to jest z tą prędkością?

Każdą podróż można zorganizować w taki sposób, by pozostawiła po sobie miłe wspomnienia. Postaramy się Wam pokazać, że jazda kamperem może być bardzo przyjemna. Podróżowanie autostradami, a takie na pewno się Wam zdarzą, też można sobie tak zorganizować, by sprawiały przyjemność.

Nasz kamper to bardzo nowoczesna konstrukcja. Wyciszenie samochodu jest możliwie najlepsze, a zawieszenie tak dobrane, by komfortowo przemierzać ogromne odległości. Trzeba jednak pamiętać, że taki samochód to masa około 3,5 tony. Samochód jest dodatkowo podatny na wiatr boczny, a to może mieć spory wpływ na prowadzenie. Szczególnie częste jest to przy wyjazdach z górskich tuneli na przełęczach podczas bardzo silnych wiatrów. Dlatego warto dostosować prędkość. Według nas taką doskonałą prędkością są okolice pomiędzy 80 a 100 km/h. W tym zakresie prędkości samochód zachowuje się optymalnie. Hamulce są tak dobrane, by skutecznie działać, a układ kierowniczy precyzyjnie będzie stabilizował tor jazdy. Samochód dysponuje bardzo mocnym, jak na kampera, 170 konnym silnikiem. Do tego wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów. Dlatego wyprzedzanie będzie po prostu przyjemnością. Obsługę skrzyni biegów pokażemy na jeździe testowej.

Z doświadczenia wiemy, że jeśli założymy sobie trochę mniej ambitne cele, niż dojechanie do Dubrovnika z Wrocławia w jeden dzień, to podróż będzie wspaniałym przeżyciem. Nasz pomysł na podróż to takie planowanie trasy. Warto, nawet przy takich mniej ciekawych przelotach, zawinąć na noc na jedno z tych pięknych miejsc, które na pewno znajdziecie przy odrobinie zaangażowania się w planowanie trasy.

Kamper to trochę taki okręt, którego kapitan powinien czasami zawinąć do portu pośredniego, zanim osiągnie cel rejsu. Warto wiec planować przeloty dzienne na poziomie 500-700 km tak, by podróżować maksymalnie około dziesięć godzin w ciągu jednego dnia. Mówimy tu naturalnie o takich trasach, w których założeniem jest dotarcie nad ciepłe południowe morze czy we wspaniałe alpejskie klimaty. I właśnie to daje największa radość z możliwości kampera. Zatrzymujemy się tam, gdzie nam się podoba, a jeśli lokalne przepisy zabraniają biwakowania „na dziko”, to zawsze można odpocząć na przy autostradowych parkingach. Najważniejsze jest to, że nie trzeba speszyć się do hotelu, zgodnie z zamówioną rezerwacją. Jedziecie prawie własnym domem, wykorzystajcie to.

Nadzór nad kamperem podczas jazdy

W czasie jazdy warto też kontrolować to, co pokazują nam wskaźniki pokładowe. Często celem naszych podróży będą miejsca bardzo ciepłe. Jeśli dołożymy do tego jazdę po nadmorskich, górskich serpentynach, to oczywistym jest, że silnik kampera będzie miał co robić. W takich przypadkach warto sprawdzać zakres temperatury silnika, aby uniknąć przegrzania. Co prawda nasz samochód jest nowy i nie powinno mieć miejsca przegrzanie sinika, ale warto mieć to na uwadze. Kamper waży prawie 3,5 tony, a to już jest spora masa. Dodatkowym parametrem, który warto sprawdzać, to optymalne cieśninie w oponach. Nie chodzi nam tu o codzienne kilkukrotne sprawdzanie przy kompresorach znajdujących się na stacjach paliwowych. Warto po prostu przed jazdą sprawdzić, czy każde z kół wygląda prawidłowo.

Samochód jest wyposażony w elektroniczny pomiar ciśnienia w każdym kole, ale mimo to dobrym nawykiem jest sprawdzanie stanu opon przed ruszeniem w drogę. Na pokładzie mamy elektryczny kompresor, który zasila tylne poduszki pneumatyczne. Taki kompresor pozwala też na dopompowanie opon dzięki dodatkowemu przewodowi do pompowania, który jest na pokładzie kampera. Odpowiednie ciśnienie to też komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Kamperem kieruje się podobnie jak samochodem osobowym. Trzeba jednak pamiętać, że pojazd jest większy i cięższy niż standardowe auto, dlatego też jego prowadzenie wymaga znacznie większej koncentracji od kierowcy. Ponadto należy zachowywać odpowiednią prędkość i nadzorować wskaźniki pokładowe oraz ciśnienie w oponach. Dzięki temu jazda kamperem będzie nie tylko przyjemna, ale też bezpieczna i bez przykrych niespodzianek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BLOKADA KIEROWNICY DO KAMPERA WRAZ Z MONTAŻEM

Blokada kierownicy to obok blokady skrzyni biegów najpopularniejsza z systemów zabezpieczeń. Blokada montowana jest w taki sposób, aby nie ingerować w styl wnętrza samochodu. Jest ergonomiczna i nie zabiera przestrzeni kierowcy, ani pasażerowi. Po montażu jest dyskretnie wkomponowana w obudowę układu kierowniczego i obsługiwana w prosty sposób za pomocą kluczyka.
Więcej informacji pod nr 517 170 021