Zdecydowałeś się na pierwszą podróż kamperem? Planujesz wynajem kampera, lecz nie do końca wiesz, jaki model pojazdu kempingowego sprawdzi się najlepiej? Bez obaw! Przychodzimy z pomocą! W tym artykule przedstawimy dwa najczęściej wybierane rozwiązania i podpowiemy na, co powinieneś zwrócić uwagę. Co wybrać? Integra czy półintegra? Odpowiadamy!

Wypożyczalnia kamperów – wysoka jakość w dobrej cenie

Decydując się na zakup czy wynajem pojazdu kempingowego, warto zastanowić się, na czym tak naprawdę nam zależy. Caravaning z roku na rok zyskuje coraz większą popularność, stąd też przykładamy dużą uwagę do oczekiwań i potrzeb naszych klientów. Wybierając konkretny model, zwróćmy uwagę na jego ładowność, Dopuszczalną Masę Całkowitą oraz liczbę miejsc do spania i podróżowania. Dostępne na rynku kampery różnią się od siebie przeznaczeniem, wyglądem, wyposażeniem, a nawet ceną. Tym razem skupimy się wyłącznie na dwóch rozwiązaniach – integra oraz półintegra. Czym się charakteryzują? Który model wybrać?

Kamper typu półintegra

Kampery półzintegrowane łączą w sobie niebywałą funkcjonalność i ciekawy design. Klasyczna półintegra to pojazd, w którym część mieszkalna jest zintegrowana z szoferką. Sprawdzą się świetnie dla dwóch osób, jak i rodzinki z mniejszymi pociechami. Minusem tego rozwiązania jest zagospodarowanie przestrzeni. Łóżko opuszczane jest spod sufitu, co delikatnie ogranicza wolną przestrzeń. Niekiedy również uniemożliwia korzystanie ze stolika czy foteli w tym samym czasie.

Integra – czym się charakteryzuje?

Kampery zintegrowane są o wiele bardziej luksusowe i przestrzenne. Główną zaletą jest maksymalne wykorzystanie wolnej przestrzeni oraz niebywały komfort. Klasyczne integry są budowane od podstaw, dzięki czemu mogą zostać w pełni dopasowane do potrzeb i oczekiwań klientów. Są jednak nieco droższe… i o wiele bardziej komfortowe aniżeli kampery częściowo zintegrowane.

Komfort użytkowania

Bez względu na to, czy zdecydowałeś się na wynajem kampera, czy jego zakup, pojazdy kempingowe w pełni zintegrowane są stosunkowo droższe. Luksus i wysoki komfort użytkowania kosztują. Są one budowane od podstaw, co daje nam większą swobodę w projektowaniu. Producenci wykorzystują jedynie podwozie samochodu, budując kabinę i pozostałe elementy wedle potrzeb i oczekiwań.

Wymiary

Półintegra i integra różnią się od siebie pod wieloma względami. Ze względu na sposób zagospodarowania wolnej przestrzeni, to jednak integra zwycięża. Pojazdy te mają zwykle większą masę, co zaś zmniejsza ich ładowność. Większa przestrzeń sprawia, że są one częściej wybieranym rozwiązaniem. Półintegry w rzeczywistości sprawdzą się na krótsze dystanse. Wybierając półintegrę, możemy jednak liczyć na uniknięcie niektórych opłat drogowych. Pojazdy tego typu są niższe niż pozostałe modele. Co to oznacza dla podróżujących? Bez problemu zmieścicie się pod niższym mostem lub w miejscu trudnodostępnym dla nieco większych kamperów. Co więcej, niektóre półintegry mają wbudowany garaż, w którym umieścimy nadprogramowe bagaże.

Manewrowanie

Choć jedno, jak i drugie rozwiązanie cieszy się sporym zainteresowaniem, nadeszła najwyższa pora, by wspomnieć o kwestii manewrowania. Jak już wiecie, jazda kamperem to nie lada wyzwanie. Wykonując manewry tj. zawracanie czy wyprzedzanie, należy zachować niebywałą czujność bez względu na rodzaj pojazdu. Zarówno integra, jak i półintegra przez swoją zabudowę utrudniają kierowcy manewrowanie.

Co wybrać?

Kamper kamperowi nierówny – to fakt! Na rynku jest dostępnych wiele różnorakich modeli, a to nie ułatwia podjęcia decyzji. Jeżeli zależy ci na wysokim komforcie użytkowania, polecamy pojazd w pełni zintegrowany. Półintegry sprawdzą się natomiast świetnie dla 2-3 osób. Weźmy również pod uwagę kwestię budżetu. Integra jest niestety droższa. Jak mówią – luksus kosztuje. Jeśli wciąż nie podjąłeś decyzji, zapraszamy do kontaktu. Z chęcią doradzimy w wyborze odpowiedniego pojazdu kempingowego i dobierzmy kamper idealny!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BLOKADA KIEROWNICY DO KAMPERA WRAZ Z MONTAŻEM

Blokada kierownicy to obok blokady skrzyni biegów najpopularniejsza z systemów zabezpieczeń. Blokada montowana jest w taki sposób, aby nie ingerować w styl wnętrza samochodu. Jest ergonomiczna i nie zabiera przestrzeni kierowcy, ani pasażerowi. Po montażu jest dyskretnie wkomponowana w obudowę układu kierowniczego i obsługiwana w prosty sposób za pomocą kluczyka.
Więcej informacji pod nr 517 170 021