Zakup kampera to spora inwestycja, która powinna zostać dobrze przeanalizowana. Wiąże się bowiem nie tylko z dużym wkładem finansowym, a także koniecznością przechowywania pojazdu czy wykonywaniem regularnych przeglądów technicznych. Co musicie wiedzieć przed zakupem kampera i na co w szczególności zwrócić uwagę?

Kampery – jaki model wybrać?

Integra czy półintegra? Alkowa, a może… Van? Wybór optymalnego rozwiązania do najłatwiejszych nie należy, a my doskonale to rozumiemy! Na rynku znajdziecie przeróżne modele pojazdów kempingowych, które w mniejszym bądź większym stopniu różnią się od siebie. Osoby podróżujące z partnerem postawią bowiem na inne kampery aniżeli kilkuosobowe rodziny. To jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji zastanówcie się, jakie są wasze oczekiwania i potrzeby.

Alkowa stanowi bowiem doskonały wybór w przypadku większych grup. Żaden inny kamper nie oferuje aż tylu miejsc do spania. Integra oraz półintegra charakteryzują się natomiast dość specyficzną zabudową. Jakie kampery warto zatem wybrać? To już zależy od was! Niemniej pamiętajcie, iż decyzja powinna być dobrze przemyślana… O czym jeszcze warto pamiętać?

Kampery nowe i używane

Model pojazdu kempingowego wybrany… i co dalej? Wówczas nie pozostanie wam nic innego, jak zdecydować się na konkretne rozwiązanie. Używane kampery to zdecydowanie tańsze rozwiązanie. Bez problemu znajdziecie luksusowe domy na kołach już za kilkadziesiąt tysięcy. Czy to dobry wybór? I tak, i nie! Używane kampery nie dają nam możliwości, tym samym ich poprzedni właściciele bardzo często nie wiedzą o co poniektórych usterkach. To zaś może sprawić, iż zakupiony pojazd kempingowy z czasem będzie wymagał dodatkowych napraw.

Kampery nowe – choć wiążą się z o wiele wyższym kosztem, to gwarancja najwyższej jakości i niezawodności. W wielu przypadkach będziecie mogli zdecydować się na personalizację wybranego modelu i cieszyć się nowym nabytkiem dostosowanym do waszych najśmielszych potrzeb. Ostateczna decyzja należy oczywiście do was!

Przechowywanie kampera – to należy wiedzieć

Decydując się na zakup kampera, należy dokładnie przeanalizować wszelkie kwestie związane z jego posiadaniem. Co mamy na myśli? Kampery należy bowiem przechowywać pod zadaszeniem, co pozwoli uchronić je przed potencjalnymi usterkami, a jednocześnie zminimalizuje wysokie koszty związane z możliwą naprawą. Gdzie przechowywać kampery? Jeżeli nie macie możliwości przechowywania pojazdu kempingowego na terenie swojego miejsca zamieszkania, wówczas należy wynająć specjalne miejsce postojowe dla kamperów. Znajdziecie je w każdym większym mieście! Pamiętajcie oczywiście, iż jest to dodatkowy wydatek, co może mieć duże znaczenie przy zakupie.

Czy ubezpieczenie kampera jest konieczne?

Tak, tak i jeszcze raz tak! Kampery – niezależnie czy używane kilka razy w miesiącu, czy raz na jakiś czas – muszą koniecznie zostać ubezpieczone. Bez tego ani rusz! Jako że jest to pojazd mechaniczny, należy wykupić specjalną polisę, która do najtańszych nie należy. Ubezpieczenie OC to wydatek rzędu 500-2000 złotych. Kwota ta jest oczywiście zależna od wielu różnorakich czynników, w tym właśnie wybranej przez was ubezpieczalni czy stażu za kierownicą. Warto zrobić dokładne rozeznanie na rynku i wybrać najlepsze rozwiązanie!

Czym jest DMC?

Kupując nowy czy używany kamper, należy również zapoznać się z parametrem DMC. Dopuszczalna Masa Całkowita to nic innego, jak maksymalna wartość pojazdu wraz z wyposażeniem, paliwem czy bagażami. W zależności od posiadanych przez was uprawnień będzie mogli zdecydować się na inny kamper. Co to tak naprawdę oznacza? Pojazdy kempingowe o DMC mniejszej lub równej 3500 kg mogą być prowadzone przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii B. DMC wyższa niż 3500 kg, lecz niższa od 7500 kg wymaga natomiast kategorii C1 lub C. Posiadacze prawa jazdy kategorii C mogą zaś wybrać kampery o DMC powyżej 7500 kg. Dostępne na polskim rynku kampery z reguły należą do pierwszej grupy.

Jak widzicie, zakup kampera na własność nakłada na przyszłych właścicieli multum obowiązków i formalności. W razie pytań czy wątpliwości zapraszamy również do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BLOKADA KIEROWNICY DO KAMPERA WRAZ Z MONTAŻEM

Blokada kierownicy to obok blokady skrzyni biegów najpopularniejsza z systemów zabezpieczeń. Blokada montowana jest w taki sposób, aby nie ingerować w styl wnętrza samochodu. Jest ergonomiczna i nie zabiera przestrzeni kierowcy, ani pasażerowi. Po montażu jest dyskretnie wkomponowana w obudowę układu kierowniczego i obsługiwana w prosty sposób za pomocą kluczyka.
Więcej informacji pod nr 517 170 021