Chyba nie musimy was przekonywać o tym, że doskonałe przygotowanie do jazdy kamperem to podstawa, nieprawdaż? Wypadki chodzą po ludziach, a o mniejszą bądź większą kolizję na drodze wcale nie tak trudno! Aby jednak wasza podróż przebiegła zgodnie z planem, postanowiliśmy przygotować krótki poradnik. Zobaczcie sami, jakie rozwiązanie do kampera najlepiej wybrać… Zestaw naprawczy czy koło zapasowe?

Wypożyczalnia kamperów – to trzeba wiedzieć

Jeszcze do niedawna to właśnie koło zapasowe stanowiło podstawowy element wyposażenia każdego pojazdu – auta osobowego czy kampera. Wraz z biegiem lat uległo to znacznym przeobrażeniom, a co za tym idzie, wypożyczalnie kamperów coraz chętniej decydują sę na zestaw naprawczy. I jedno, i drugie rozwiązanie niesie ze sobą wiele korzyści. To jednak w zależności od waszych potrzeb czy długości wyjazdu może sprawdzić się inne! Nie bez powodu o tym wspominamy… Decydując się na wynajem kampera, warto nieco wcześniej zaznajomić się z kwestią wyposażenia pojazdu kempingowego. Niekiedy wystarczy jeden nieostrożny ruch, by złapać gumę! Wówczas nie pozostanie nic innego, jak samodzielnie naprawić wyrządzoną szkodę… W przypadku podróżników posiadających własne kampery sprawa wygląda nieco inaczej. To od was tak naprawdę zależy, jakie rozwiązanie do kampera wybierzecie! Co zatem okaże się lepsze?

Koło zapasowe w kamperze

Jak już zdążyliśmy wspomnieć wyżej, koło zapasowe niegdyś stanowiło podstawowy element wyposażenia. Dziś nie tak chętnie je wybieramy ze względu na wagę oraz brak wolnej przestrzeni w pojeździe. Niemniej jednak koło zapasowe to dobry wybór dla osób podróżujących kamperem. Niekiedy szkoda w oponie może okazać się tak duża, iż klasyczny zestaw naprawczy po prostu nie wystarczy. Co to tak naprawdę oznacza? W przypadku kolizji na drodze nie będziecie musieli martwić się o wielkość powstałej szkody. Koło zapasowe stanowi bowiem gwarancję pełnej swobody i bezpieczeństwa, czego nie powinno zabraknąć w trakcie podróży… 

Minusem koła zapasowego są jednak jego gabaryty. Kampery o Dopuszczalnej Masie Całkowitej mniejszej bądź równej 3500 kg wymagają posiadania prawa jazdy kategorii B. Co istotne, DMC dotyczy wagi całego pojazdu oraz wyposażenia. Korzystając zatem z tego rozwiązania, należy sprawdzić przed wyruszeniem w trasę, czy nie przekroczyliście dopuszczalnej wartości. Dodatkowo nie zapomnijcie, iż koło zapasowe musi zostać odpowiednio zabezpieczone!

Zestaw naprawczy do kampera – co to jest?

Niewątpliwą zaletą korzystania z zestawu naprawczego jest jego kompaktowa budowa. Profesjonalny zestaw naprawczy do kampera jest stosunkowo lekki, tym samym przewożenie go czy naprawa uszkodzonego koła nie powinny nieść ze sobą jakichkolwiek trudności. Nie będziecie również musieli martwić się o pobrudzenie ubrań, co w przypadku koła zapasowego jest dość uciążliwe. Problemem, jaki dość często napotyka kierowców, jest jednak brak możliwości naprawy każdego rodzaju usterki. Otóż zestaw naprawczy jest raczej zalecany w trakcie krótszych podróży lub gdy uszkodzenie opony wynosi mniej niż 5-6 mm. W innym razie zestaw nie spełni swych podstawowych funkcji, a wy będziecie zmuszeni do wezwania pomocy drogowej. 

Jeżeli jednak zdecydujecie się na zestaw naprawczy do kampera, koniecznie sprawdźcie skuteczność wykorzystanego rozwiązania po przejechaniu pierwszych kilkunastu kilometrów. Niskie temperatury i zbyt szybka jazda znacząco obniżają skuteczność zestawu naprawczego, a wy powinniście regularnie kontrolować stan naprawionej opony.

Zestaw naprawczy a koło zapasowe do kampera – co będzie lepsze?

Wbrew pozorom podjęcie dobrej decyzji nie należy do łatwych. Oba te rozwiązania sprawdzą się znakomicie – o ile wiemy, jak prawidłowo je wykorzystać. Zestaw naprawczy może jednak okazać się lepszym pomysłem w trakcie krótkich podróży oraz niewielkich uszkodzeń. Choć koło zapasowe zajmuje więcej wolnej przestrzeni, stanowi ratunek w sytuacjach nie do przewidzenia. Jeżeli zatem wybieracie się w kilkutygodniową podróż kamperem, nie powinno zabraknąć go w waszym wyposażeniu. Złapanie gumy na drodze może przydarzyć się nawet najlepszym kierowcom… Grunt to dobre przygotowanie do jazdy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BLOKADA KIEROWNICY DO KAMPERA WRAZ Z MONTAŻEM

Blokada kierownicy to obok blokady skrzyni biegów najpopularniejsza z systemów zabezpieczeń. Blokada montowana jest w taki sposób, aby nie ingerować w styl wnętrza samochodu. Jest ergonomiczna i nie zabiera przestrzeni kierowcy, ani pasażerowi. Po montażu jest dyskretnie wkomponowana w obudowę układu kierowniczego i obsługiwana w prosty sposób za pomocą kluczyka.
Więcej informacji pod nr 517 170 021